جمعه 10 فروردین 1403

آبگرفتگی معابر شهری غرب مازندران

خبرگزاری مهر – گروه استان‌ها: سامانه بارشی که از روز پنجشنبه در استان مازندران حاکم شده، سبب آبگرفتگی معابر شهری و خیابان‌های مناطق مختلف مازندران شد و داستان تکراری دوباره از سر گرفته شد.

قصه تکراری آبگرفتگی معابر و خیابان‌های شهری همواره با بارندگی در شهرهای مازندران تکرار می‌شود اما هنوز زخم خسارت بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان سیل و طوفان ۱۰ روز قبل در مازندران پابرجاست که این بار بارندگی، غصه‌ای دیگر را ایجاد کرده است.

بارندگی شدید و در پی آن آبگرفتگی معابر و خیابان‌ها، سبب بروز اختلال در تردد این مناطق شده و خیابان‌های شهری را به رودخانه تشبیه کرده است.

آبگرفتگی معابر شهری رامسر

رئیس شورای اسلامی شهر رامسر در گفتگو با خبرنگار مهر می گوید: متاسفانه با شروع فصل بارش  و در جریان بارندگی شب گذشته و امروز شاهد آبگرفتگی شدید خیابانها و  معابر شهری هستیم.

 اسماعیل گوهررستمی افزود: با وجودیکه  کانال چهار راه دادگستری رامسر  مورد بهسازی و لایروبی قرار گرفت اما بازهم شاخ و برگ درختان که از بالادست وارد این کانال آب می‌شود سبب طغیان آن شده  است.

وی افزود: در حال حاضر تمامی نیروهای شهرداری، آمبولانس و هلال احمر در سطح شهر به حالت آماده باش مشغول خدمت رسانی هستند و  تا زمانیکه دولت، در مهار آبهای سطحی به کمک رامسر نشتابد، این شهرستان گردشگر پذیر با این آسیب جدی  همراه است.

وضعیت بد روستاهای رامسر

بخشدار رامسر در گفتگو با خبرنگار مهر بیان کرد: متاسفانه  در روستاها هم وضعیت خوب نیست و آبگرفتگی باغات و جاده‌های روستایی گزارش شده است.

محسن مداح افزود: در حال حاضر گزارشی تحت عنوان رانش و یا مسدود شدن راههای روستایی نداشتیم.

سجاد محمدی یکی از شهروندان رامسری نیز گفت: آبگرفتگی در شهر به شدت زیاد بوده و من برای آوردن دخترم از مدرسه حدود یک ساعت است که در ترافیک ابریشم محله بسر می‌برم.

قایق نوردی در شهر

بر اساس گفتهٔ شهروندان رامسری  آب رودخانه ترک رود واقع در شاهمنصور محله نیز طغیان کرده است و با وضعیت کنونی معابر براحتی می توان در خیابان ها قایق نوردی کرد.

در عین حال، علی اصغر احمدی مدیرکل مدیریت بحران مازندران درپیگیری خبرنگار مهر می‌گوید: بارندگی شدید سبب آبگرفتگی مناطق شهری در غرب استان از جمله رامسر، تنکابن و عباس آباد شده است.

وی افزود: بیشترین شدید آبگرفتگی در شهر رامسر گزارش شده اما خوشبختانه تخریبی در این منطقه نداریم.

به گزارش مهر، طبق اعلام و پیش‌بینی هواشناسی، سامانه ناپایدار جوی تا پایان روز شنبه از استان مازندران خارج می‌شود اما بی‌قراری مردمان استان به دلیل زیرساخت‌های ضعیف شهری و احتمال بروز خسارت در پی بارندگی‌ها همچنان وجود دارد

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text