جمعه 31 فروردین 1403

۳۰ اشتباه رایجی که در فرودگاه ممکن است انجام دهید.

۳۰ اشتباه رایجی  که در فرودگاه ممکن است  انجام دهید.

مسافرت هوایی استرس زا است. شما چمدانهای بزرگتان را برای سفر بسته اید ، در مورد جزئیات سفر مضطربید و سرانجام روز سفر فرا رسیده است . تصمیم گیری اشتباه شما در فرودگاه نه تنها در خود فرودگاه بلکه  کل سفر شما را ممکن است خراب کند. در متن زیر لیستی از اشتباهات رایج در فرودگاه وجود دارد که اجتناب از آنها را به دوستان خود نیز پیشنهاد کنید .

خرید در فرودگاه

مشابه استفاده از نوشیدنی در مینی بار هتل می باشد که برای راحتی و وسوسه کردن شما در دسترس شما قرار گرفته اند.بجز در مواردی که شما واقعا بدون بالش بنفش رنگ گردن قادر به سفر در هواپیما نیستید سعی کنید خرید نکنید و پول خود را در جیبتان نگه دارید که این شامل فروشگاه دوتی فری شاپ هم می شود اگرچه این فروشگاه قیمتها را بدون مالیات ارائه می کنند ولی با وجود این قیمتهای آنها  قابل مقایسه با مغازه ها و فروشگاه های داخل شهر نیستند و بسیار بالاتر میباشند..

این فکر که آژانس شما با مبلغ ارزانترین بلیط بهترین صندلی را به شما ارائه خواهد کرد
لبخند بزنید یا شکایت بکنید یا .. فرقی ندارد آژانس شما قادر به ارائه خدمات بالاتر در حالیکه ارزانترین نرخ را پرداخت کرده اید نیست، در جهان امروز برای گرفتن خدمات بیشتر در هواپیما نیاز دارید که مبلغ بیشتری پرداخت کنید  گاهی بعضی از خطوط هواپیما یی با پرداخت مبلغی در کانتر بلیط و نوع خدمات دریافتی شما را ارتقا می دهند ولی همیشه امکان پذیر نیست مگردر مواردی که جزو اعضای باشگاه مسافرین کثیر السفر آن هواپیمایی باشید.

گم کردن کارت پرواز
کارت پرواز علاوه بر اینکه کارت عبور شما از کنترل پاسپورت می باشد اطلاعات مهمی از شما را نگهداری می کند درصورتیکه سابقه گم کردن کارت خود را دارید . بهتر است که به محض دریافت کارت پرواز یک عکس با گوشی خود از کارت خود عکس بگیرید.

در مسیرهای متحرک در سمت چپ نایستید
حرکت در میسرهای متحرک در فرودگاه های بعضی از کشورها کلا دو هدف دارند. هدف: (۱) حمل و نقل افرادی که قادر به حرکت در مسافتهای طولانی نیستند. ۲) بالا بردن سرعت افرادی که دیرتر به پای پرواز می رسند.. اگر شما جزو گروه اول هستید، بهتر است که در سمت راست بایستید تا گروه دوم بتوانند به راحتی حرکت کنند و مانع آنها نشوید همچنین چمدانها و بار خود را نیز در سمت راست نگه دارید.

زیاد پوشیدن یا کم پوشیدن لباس
من به طور مداوم درمورد نحوه لباس پوشیدن مردم در فرودگاه متعجب می شوم . آیا بهتر نیست در فرودگاه کفشی را بپوشیم که براحتی بتوانیم راه برویم یا انواع جواهرات مختلف را به خود آویزان نکنیم چرا که در هر صورت در چک امنیت پرواز مجبور هستیم تمام این متعلقات را باز و دوباره بسته کنیم و گاهی حتی باید کفش خود را نیز در بیاورید.

انتظار در ورودی اشتباه
مهم نیست که پیدا کردن یک صف خلوت چقدر وسوسه انگیز می باشد ولی بهتر است که حتما در صف مربوط به ورودی خود بایستید هرچند که شلوغ باشد.

اینکه فکر کنید از سالن وی آی پی فرودگاه نمی توانید استقاده کنید.
یک راه بهتر برای فرار از سرو صدا و شلوغی فرودگاه و صرف میان وعده قبل از شروع پرواز شما استفاده از سالن وی آی پی فرودگاه می باشد اینکه فکر کنید این سالن فقط مخصوص مسافران فرست کلاس و یا مسافرین کثیر السفر می باشد یک تصور اشتباه می باشد شما می توانید با پرداخت مبلغی معین از تمامی خدمات این سالن شامل اینترنت مجانی غدای مجانی نوشیدنی و یا حتی دوش سریع بین پرواز در مسافت های طولانی استقاده کنید .
اینکه از غذاهای داخل رستورانهای فردگاه استفاده کنید
بجز چند استثنا در برخی فرودگاههای بزرگ در اکثر فرودگاههای کوچک استقاده از وعده غدایی داخل فرودگاه فکر اشتباهی مبی باشد و معمولا شما برای یک وعده فست فود با کیفیت پایین باید ۲ برابر قیمت آن در داخل شهر را پرداخت کنید .

تصور اینکه در هواپیما از شما پذیرایی نخواهد شد
تعدادی از مسافران با گمان اینکه در طول پرواز پذیرایی نخواهند شد در فرودگاه اقدام به استفاده از فست فودهای گران قیمت و بدون کیفیت می کنند. هرچند که تعداد از پروازهای داخلی امریکا برای پایین اوردن قیمت پذیرایی غذا در طول پرواز را حذف کرده اند ولی اکثر پرواز های بالای ۲ ساعت معمولا شما حتما یک وعده غذایی پذیرایی خواهید شد بهتر است قبل از رزرو بلیط  از امتیازاتی که هواپیما  به شما می دهد اطلاع داشته باشید

مقصر دانستن مامور کنترل بلیط بابت تاخیر در پذیرش مسافرین
باید بدانید که تاخیر در پذیرش مسافرین تقصیر مسئول کنترل مدارک و بار نیست ممکن است این تاخیر به علت اورسایز بوددن بار یک مسافر و یا مدارک ناقص یک مسافر باشد.

قرار دادن کلید ماشین خود را در داخل چمدان بار همراه مسافر
به نظر منطقی می رسد که کلید ماشین خود را داخل چمدان تحویل بار بگذارید زیرا شما تا زمان بازگشت به آن نیاز نخواهید داشت و ضمناً چمدان همراه شما سبک تر خواهد شد ضمناً زمان کنترل چمدان همراه در قسمت چک امنیت پرواز به زحمت نخواهید افتاد و در بازگشت هم به راحتی می توانید به آن دسترسی داشته باشید .آن را همیشه به نظر می رسد منطقی در آن زمان. شما خروج ماشین خود را دانستن است که شما آن کلید را برای مدت زمان سفر خود را نیاز ندارد و شما در حال تلاش برای مقیاس پایین وزن حمل بر روی خود را. به علاوه، بدون هیچ زحمتی از مصرف آنها را از جیب خود را در امنیت وجود دارد. و آنها متناسب با تا به سادگی در جیب زیپ خارج از چمدان بزرگ خود را، که در آن شما به راحتی می توانید آنها را در بازگشت خود را بازیابی کنید.

قرار دادن اشیا گرانقیمت داخل بار
۲میلیون چمدان آسیب دیده! بررسی ها نشان می دهد که از هر ۱۰۰۰ چمدان ۳ چمدان دچار آسیب می شود این یک قاعده کلی و بخش جدایی ناپذیر از سفر شماست پس بهتر است از قراردادن اشیا گران قیمت در داخل بار پرهیز کنید.

 یک علامت  برای شناسایی بر روی چمدان خود قرار دهید
این علامت نه تنها سبب شناسایی شما در زمانی که مشکلی در حمل بار پیش می آید می باشد بلکه زمانی که می خواهید بار خود را از روی چرخ فلک بار تحویل بگیرید به شما کمک خواهد کرد می توانید از برچسب های رنگی ، مارکر ، دسته و … استقاده کنید هرچه این علامت مشخص تر باشد بهتر خواهد شد.

عدم قرار دادن مشخصات تماس داخل بار
هرگز هرگز هرگز بدون قرار دادن شماره تماس و آدرس  داخل بار خود سفر نکنید.

خروج از فرود گاه با چمدان اشتباه
اگر علامت خاصی بر روی چمدان خود درج ئکرده باشید احتمال خروج شما با چمدان اشتباه وجود دارد حتما بار خود را به طور کامل بررسی کنید و مارک توشه خود را چک کنید.

اینکه فکر کنید فقط وزن بار شما مهم است
میزان بار مجاز شما تنها شامل بار داخل چمدان نمی باشد بلکه وزن چمدان نیز مهم می باشد و در صورت اضافه بار شما مجبور به پرداخت جریمه می باشید.

شوخی با قسمت امنیت پرواز
ما معمولا یک مامور شوخ و بذله گو را به یک مامور بدخلق ترجیح می دهیم اما هرگز فکر نکنید که شما هم می توانید با این افراد شوخی کنید علی الخصوص در زمینه داشتن بمب ، این افراد وظیفه دارند تمام حرفهای شما را جدی بگیرند. و این فقط مایه دردسر شما خواهد شد.

جرو بحث با امنیت
امنیت فرودگاه قوانین و  روش های خود را دارد فکر نکنید که اگر شما تاخیر دارید و عجله دارید آنها قوانین خود را بخاطر شما نادیده می گیرند !اگر به جای توجه به گوشی خود به علائم و توصیه های مسئولین توجه کنید براحتی متوجه خواهید شد که چه مواردی را باید روی نوار چه مواردی را داخل سطل و … قرار دهید و در اینصورت زمانی که مامور امنیت به شما می گوید که لوازم الکترونیکی خود را داخل سطل قرار دهید اعتراضی نخواهید کرد..
نوشیدنی الکلی
فقط افراد بدون مغز داخل هواپیما و قبل از پرواز مست می کنند همه افراد داخل هواپیما حتی خدمه پرواز از این افراد متنفر هستند اجازه ندهید این فرد شما باشید.

لوازم خود را بدون توجه رها نکنید
مسئله دیگری که اصلا نیاز به گفتن ندارد ولی در اکثر مواقع دیده می شود لوازم خود را بدون توجه رها نکنید. تصمیم دیگری است که باید هر فکر نیاز ندارد، اما چیزی است که من در همه زمان ها را ببینید.

نشستن برای دو ساعت زمانیکه شما منتظر شروع پروازتان هستید.
شما در یک صندلی نه چندان راحت در طول پرواز نشسته خواهید بود بنابراین بهتر است که زمان قبل از شروع پروازتان را به صورت نشسته نگذرانید دراز بکشید راه بروید حرکات کششی انجام دهید حتی ایستادن بهتر از نشستن می باشد.

اجتناب از آب خوردن به دلیل اینکه شما مجبور به استفاده از سرویس دستشویی هواپیما نباشید.
سفر هوایی سبب از دست رفتن آب بدن شما می شود گردش هوا در داخل هواپیما در ارتفاع ۳۰۰۰۰فوت مانند بیابا ن خشک و درصد رطوبت آن کمتر از ۲۰ درصد می باشد بنابراین بهتر است برای اینکه به بدن خود کمک کنید که برای پرواز آماده شود قبل از پرواز آب بنوشید مصرف آب قبل از پرواز برای از بین بردن سینوس خشک که سبب ورود میکربها به بدن می شود شده و نیز از غلیظ شدن خون که سبب ایجاد لختگی در خون می شود جلوگیری می کند . و نیز از یبوست که دشمن همه می باشد جلوگیری می کند.

ندیدن امکانات فرودگاه قبل از پرواز
استفاده از امکانات فرودگاه به طور بالقوه به شما کمک خواهد کرد که نیاز به استفاده از دستشویی هواپیما نداشته باشید ضمنا می توانید دستانتان را نیز بشویید در زمانیکه که در فرودگاه گذرانیده اید حتما به دسته صندلی فرودگاه یا سطل ها ی حمل لوازم الکترونیکی یا دسته پلی برقی و یا.. دست زده اید . همه این موارد سبب بیماری می شود بنابراین به نفع شما و همه است که دستان خود را بشویید.

نادیده گرفتن توصیه کارکنان فرودگاه
زمانی که داخل فرودگاه هستید یا داختل شاتل به سمت هتل هستید مثلا اگر راننده صحبتی می کند به دقت گوش کنید گاهی یک توصیه کوچک سبب راحتی فراوان برای شما می شود اینها افرادی هستند که هر روز با این مسائل سر و کار دارند و خیلی از مسایل را بهتر از شما می دانند پیس بهتر از که توصیه های آنان را جدی بگیرید.

فراموش کردن همراه داشتن ارز مناسب
اگر شما از خدمات یک راننده اتوبوس شاتل استفاده می کنید و یا می خواهید به یک باربر انعام بدهید حتما باید مقداری ارز مناسب که آنر در جای مناسب و قابل دسترس می باشد همراه داشته باشید که این امر از شرمندگی و خجالت زده شدن شما و نیز ایجاد مشکلات بالقوه جلوگیری خواهد کرد.

این تصور که شما تنها فردی هستید که منتظرید .
هیچ کس دیگری نمی خواهد به موزیک شما گوش کند یا چیزی که شما دوست دارید در  iPad خود ببینید ببیند یا به مکالامات تلفنی شما دهد . پس مراعات کنید.

عدم درخواست راهنمایی از افراد بدلیل داشتن برنامه ریزی
مهم نیست چند تا نقشه و برنامه دانلود کرده باشید زمانی می رسد که وارد یک فرودگاه با کلی علائم نا آشنا و گیج کننده می شوید اینجا زمانی است که مانند یک شاگرد قدیمی مدرسه باید بپرسید و کمک بخواهید .
شوخی با مامور کنترل پاسپورت
خسته ای. پایان سفر خود را در راه  است. تنها یک چیز ممکن است سبب مسدود کردن راه خروج شما از ترمینال باشد: کنترل پاسپورت پس به هیچ عنوان شوخی نکنید به علائم و دستور العملها توجه کنید گذرنامه و ویزای خود را آماده کنید کلاه و عینک آفتابی خود را بردارید و به چشمان مامور پشت کانتر نگاه کنید.

فراموش کردن اینکه کلید ماشین و چیزهای مهم و مدارک را کجا گذاشته اید
شما چندین روز در سفر بوده اید و مغز شما در جای متفاوتی بوده چیزهایی مانند اینکه مدارک خود را در کدام جیب کیف خود گذاشته اید می تواند سبب ایجاد مشکلاتی شود.

Check Also

امنیت سفر در ویتنام

ویتنام کشوری نسبتا امن برای گردشگران است و ویتنامی‌ها به طور کلی از حضور توریست‌های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text