پنج‌شنبه 30 فروردین 1403

پلیس راه: مسافران سفرخود را به ساعات پایانی شب موکول نکنند

سرهنگ رضا اکبری روز شنبه درگفت وگو باخبرنگارایرنا افزود: باتوجه به تعطیلی چند روز گذشته وافزایش سفرهابرون شهری بویژه جاده کرج -چالوس می طلبد رانندگان قوانین راهنمایی ورانندگی را رعایت کنند.
وی تاکید کرد: بستن کمربندایمنی برای تمام سرنشینان خودرو ها الزامی است چراکه موجب کاهش بسیاری ازتصادفات خواهد شد.
وی اضافه کرد: درصورت خستگی و خواب آلودگی اقدام به رانندگی نکنند با توجه به آشنایی باشرایط جسمی و روحی خود ساعت سفر را تنظیم کنند.
وی خاطرنشان کرد: رانندگان هنگام سفر ازعجله و شتاب خودداری کرده و موقع خستگی و خواب آلودگی ازادامه رانندگی اجتناب کنند.
وی گفت : علاوه بر نظارت های پلیس، دوربین های الکترونیکی ثبت تخلف در محورهای آزادراهی و جاده کرج -چالوس هرگونه تخلفات حادثه ساز سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز و انحراف به چپ که باعث بسیاری از تصادفات یا انسدادها می شود را کنترل خواهد کرد.
وی به محدودیت اعمال شده در روزجاری اشاره کرد و افزود: این محدودیت ها ازساعت 13امروز شنبه 15 خرداد ماه الی ساعت 2 بامداد روز یکشنبه 16 خرداد ماه تردد وسیله نقلیه از میدان امیرکبیر به سمت مرزن آباد ممنوع است .
اکبری خاطرنشان کرد: تردد وسیله نقلیه در همین روز ازساعت 16 الی ساعت 2بامداد روز یکشنبه 16خرداد ازمرزن آباد به سمت کرج یک طرفه می شود .
وی گفت: این ممنوعیت به دلیل تخلیه بار ترافیکی مسافران در حال بازگشت از سفر در این مسیر اجرا می شود.
رئیس پلیس راه استان البرز افزود: ممنوعیت تردد موتورسیکلت نیز تا پایان محدودیت ترافیکی در جاده کرج – چالوس و بالعکس ادامه دارد.
وی گفت : اکنون تمام راه های استان البرز از ترافیک عادی برخورداراست .
اکبری افزود: باتوجه به کثرت سفر درچند روز گذشته پیش بینی می شود که از بعد ازظهر امروز ترافیک سنگینی در راه های استان البرز شاهد باشیم .
وی افزود: همکاری رانندگان با ماموران پلیس راه و رعایت نکات ایمنی کاهش تخلفات و تصادفات را به همراه دارد.
این مسئول گفت: مرکز کنترل ترافیک پلیس راه ناجا با شماره تلفن 88255555 به صورت شبانه روزی پاسخگوی وضعیت راه های کشور و آماده امدادرسانی به حادثه دیدگان احتمالی است.
استان البرز یکهزار و 450 کیلومترآزاد راه ، بزرگراه و راه اصلی و فرعی دارد و 18 درصد ترافیک جاده ای کشور مربوط به راه های این استان است.
نیمی از جاده 160کیلومتری کرج – چالوس درحوزه استحفاظی استان البرز قراردارد.

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text