شنبه 26 اسفند 1402

پارک جنگلی تلار قائمشهر

آخرین به روز رسانی 09/07/1402

پارک جنگلی تلار قائمشهر

پارک جنگلی تلار در مجموعه تفريحي، اقامتي و گردشگري پارك جنگلي تلار قائمشهر ميزبان شما مسافرين محترم خواهد بود. این پارک از جاهای دیدنی قائمشهر در انتهای مسیر موسوم به جاده نظامی در ورودی غربی شهر است. این مجموعه در انتهای جاده بابل و قبل از پل ارتباطی قائمشهر به بابل كه روی رود تلار ساخته شده است، به طرف جنوب از جاده اصلی جدا می‌شود و در موازات رود تلار امتداد می‌یابد. در طی مسیر نیز مناظر طبیعی زیبایی وجود دارد که مهم‌ترین آن‌ها یک دریاچه زیبا در حاشیه جاده است.

پارک جنگلی تلار با وسعت ده هکتار در یکی از مناطق پانزده گانه گردشگری استان مازندران، درشصت ‪ کیلومتری قائمشهر؛ قرار گرفته و به عنوان یک منطقه تفریحی و سیاحتی؛ محسوب میشود

پارکهای جنگلی موجود در سطح کشور، براساس ملاکهای سازمان میراث فرهنگی و گردشگری همچون امکانات، وسعت و موقعیت جغرافیایی به سطوح محلی، استانی، ملی و بین‌المللی تقسیم‌بندی می‌شوند و پارک جنگلی تلار، از لحاظ رتبه‌بندی این سازمان، در رده محلی قواقع شده است.

همچنین قرار داشتن دریاچه‌ای با نام “دریاچه جاده نظامی” در حاشیه این پارک جنگلی، محیطی ایجاد شده است؛ تا مسافران و گردشگران بتوانند در ان لذت ببرند.

آدرس: مازندران، قائم شهر، جاده نظامی، پارک جنگلی تلار

تلفن تماس: ۰۹۳۶۰۸۸۱۸۱۴

Inst: @telarpark

 

تلار

Check Also

پارک جنگلی شهید زارع ساری

آخرین به روز رسانی 09/07/1402 پارک جنگلي شهيد زارع ساری این پارک در سه كيلومتری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text