سه‌شنبه 28 فروردین 1403

مسمومیت درکلادرشت ادامه دارد/ مراجعه ۳۰۰ نفر به مراکز درمانی

فرزاد گوهردهی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در گفتگو با خبرنگار ishomal ،گفت:مراجعه افراد به مراکز درمانی کلادرشت با علائم تهوع، استفراغ و درد در ناحیه شکمی که از دو روز قبل آغاز شده بود همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه تعداد مراجعه کنندگان روند نزولی گرفته است ، افزود: ۳۰۰ نفر تاکنون با علائم مشابه مسمومیت علاوه بر مراکز درمانی و دولتی کلاردشت به مطب‌های خصوصی شهر و درمانگاه‌ها مراجعه کردند که همه این افراد سرپایی درمان و مرخص شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود: پنج بیماری که بستری شده بودند پس از بهبودی از بیمارستان مرخص شدند.

گوهردهی گفت: اگرچه شرایط فعلی تحت کنترل است، اما مراکز درمانی شهرستان‌های چالوس و تنکابن نیز در آماده‌باش هستند.

وی افزود: متخصصان بیماری‌های عفونی و گوارشی و کارشناسان مدیریتی بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی از زمان این رویداد در کلاردشت مستقر شدند و با انجام آزمایش‌های لازم، نمونه‌ها را برای بررسی بیشتر به آزمایشگاه ارسال کردند.

برخی پایگاه های خبری از دو روز گذشته استفاده از آب آشامیدنی آلوده را علت احتمالی مسموم شدن این افراد اعلام کردند که رسولی یکی از شهروندان کلاردشت در گفتگو با خبرنگار ishomal ، با بیان اینکه رنگ و طعم آب چند روز گذشته در کلاردشت تغییری نکرده است، گفت: به نظر نمی‌رسد آشامیدن آب آلوده عامل این مسمومیت باشد.

وی افزود: مراجعه کنندگان فقط شهروندان کلاردشت نیستند بلکه اهالی برخی روستا‌های اطراف نیز با علائم مسمومیت به مراکز درمانی مراجعه کردند.

این شهروند کلاردشتی با اشاره به اینکه آب آشامیدنی کلاردشت از چند منبع تامین می‌شود، گفت: برخی شهروندان کلاردشتی نیز که مسموم شدند و به بیمارستان مراجعه کردند از منابع آب جداگانه استفاده می‌کنند.

 

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text