جمعه 10 فروردین 1403

نارنگی‌های پیش‎رس در بازار مازندران

این روزها هنگامی که از کنار هر میوه‌فروشی رد می‌شویم در دستان هر کسی یک پلاستیک نارنگی سبز پیش‌رس وجود دارد و این نشان رونق دوباره بازار مرکبات است و در حال حاضر نیز نارنگی در بازارهای میوه شهرستان قائم‌شهر با قیمتی حدود 3 هزار تومان در حال فروش است.

همچنین برداشت نارنگی پیش‌رس در 5 هزار هکتار از باغات مرکبات مازندران این میوه پاییزی آغاز شده است.

محمد تقی شکوهی مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران متوسط تولید هر هکتار نارنگی زودرس را 23 تن اعلام کرد و گفت: پیش بینی می‌شود حدود 120 هزار تن نارنگی پیش‌رس در استان تولید شود.

وی وضعیت محصول مرکبات در مازندران را مطلوب ارزیابی کرد و ادامه داد: از 110 هزار هکتار باغ مرکبات استان، 25 هزار هکتار نارنگی است که 5 هزار هکتار آن نارنگی‌های‌ پیش‌رس است.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی مازندران تصریح کرد: باغداران از چیدن نارنگی‌های غیر پیش‎رس از جمله انشو و یافا که قند آن کامل نشده است، خودداری کنند.

این مسؤول خاطرنشان کرد: در حال حاضر نارنگی زودرس در بازار استان مازندران 40 تا 50 هزار ریال در هر کیلو گرم عرضه می‌شود.

شکوهی با اشاره به شرایط مناسب آب و هوایی و باردهی مناسب انواع درختان مرکبات، گفت: پیش‌بینی می‌شود تولید امسال مرکبات به 2 میلیون و 500 هزار تن برسد.

وی با توجه به اینکه سرمای زودرس پاییزی باز هم در کمین باغداران است، تصریح کرد: لازم است تا مسؤولان در زمینه بیمه باغات مرکبات و ترویج باغداران به انجام بیمه باغدارای و مرکبات اقدام کنند.

از آنجایی که شهرستان قائم‌شهر مهد مرکبات است لازم است تا مسئولان قائم‌شهری نیز در زمینه مکان مناسب جایگاه‌های خرید و فروش را مشخص و نیز سورتینگ‌داران نیز در زمینه لازم برای حفاظت و نگهداری درست محصولات کشاورزی اقدام کنند

 

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text