شنبه 1 اردیبهشت 1403

شناسایی نخستین مورد ابتلا به وبا در مازندران

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: بیمار با جنسیت مرد، پس از بازگشت از سفر زمینی با علائم مشکوک به بیماری، شناسایی و پس از آزمایش‌های لازم، نتیجه ابتلا به وبا مثبت اعلام شد و اکنون دوران درمان سرپایی را طی می‌کند.
دکترعلیپور با بیان اینکه افرادی که از طریق مرز هوایی و فرودگاه‌ها وارد استان می‌شوند در خصوص ابتلا به بیماری‌هایی مانند وبا یا کووید ۱۹، روزانه و مستمرغربالگری می‌شوند افزود:آزمایش‌ابتلا به کرونا در ۲۰ درصد از زائرانی که از مرزهوایی وارد استان شدند مثبت بود.
وی با اشاره به اینکه مهمترین مشکل در این زمینه مربوط به مسافران مرز‌های زمینی است خاطرنشان کرد:، چون دانشگاه علوم پزشکی کد ملی این افراد را در اختیار ندارد، غربالگری آن‌ها نیز ممکن نیست.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران همچنین گفت: در این باره از مسئولان درخواست شد تا به منظور غربالگری، کد ملی کسانی که به صورت زمینی از مرز خارج می‌شوند را به دانشگاه علوم پزشکی ارائه دهند تا مسافران خارجی که از مرز‌های زمینی وارد استان شده اند توسط پزشک‌های خانواده غربالگری شوند که این موضوع تاکنون محقق نشده است.
دکتر علیپور با بیان اینکه کرونا همچنان وجود دارد از مردم خواست؛ در استقبال از زائران موارد بهداشتی را رعایت و زائرانی که از عتبات عالیات باز می‌گردند نیزدر صورت داشتن علائم بیماری به پزشک مراجعه کنند

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text