حوادث ناشی از کار در مازندران ۴۰ درصد کاهش یافت

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قائمشهر، سید هادی ساداتی ظهر امروز  درنشستی خبری به مناسبت گرامیداشت هفته کارگر در مازندران، اظهار داشت: در سال 93 سازمان تامین اجتماعی از بیمه کردن کارگران ساختمانی ممانعت کرد.

وی افزود: در سال گذشته بخشی از هزینه بیمه از طریق صدور پروانه ساختمانی تامین می‌شد و بخشی دیگر نیز از طریق سهم یک مالیات بر ارزش افزوده شهرداری برای بیمه کارگران ساختمانی درنظر گرفته شد.

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی مازندران با بیان اینکه در سال جدید 20 درصد پرداختی کارگران ساختمان برای انجام بیمه از طریق صدور پروانه ساختمانی تامین می‌شود، تصریح کرد: متاسفانه تامین اجتماعی کارگران ساختمانی که کارت مهارت‌ آن‌ها دارای اعتبار نباشد دفترچه درمان کارگران را تمدید نمی‌کنند که این مسئله در حال حاضر معضل بزرگی برای کارگران ساختمان تبدیل شده است.

ساداتی افزود: سازمان تامین اجتماعی به کارگران ساختمانی هشدار داد اگر کارت مهارت کارگران هوشمند سازی نشود، این سازمان از تمدید دفترچه درمانی آن‌ها خودار می‌کند.

وی، از تصویب قانون رفع موانع اجرای کارگران ساختمان در سال 91 اشاره کرد و گفت: متاسفانه با عدم تشکیل این کارگروه سازمان تامین اجتماعی از قوانین بیمه کارگران ساختمانی تخطی می‌کند و باید نسبت به اجرای قانون تمکین کند.

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی مازندران با بیان اینکه در سال گذشته شاهد حوادث ناگواری برای کارگران ساختمانی در استان بودیم، تصریح کرد: کارگران ساختمانی فراوانی جهت تحت پوشش قرار گرفتن بیمه تامین اجتماعی ثبت‌نام کردند ولی در انتظار بیمه شدن هستند.

وی از سهل الوصول بودن دریافت مجوز کار برای کارگران اتباع بیگانه در استان انتقاد کرد و گفت: متاسفانه کارگران افغانی با 200 هزار تومان مجوز کار در کشور دریافت می‌کنند.

ساداتی گفت: در سال گذشته با مشارکت سازمان نظام مهندسی مازندران، اداره کل تعاون و سازمان آموزش و فنی و حرفه‌ای بیش از 57 هزار نفر ساعت کارگران ساختمانی  آموزش ایمنی فرا گرفتند.

وی با بیان اینکه آموزش ایمنی برای هفت‌هزار و 400 کارگر ساختمانی در استان انجام شد، تصریح کرد: خوشبختانه با فراگیری آموزش حوادث کار در مازندران 40 درصد کاهش یافت.

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text