شنبه 1 اردیبهشت 1403

با نمایشگاه اکسپو 2021 بیشتر آشنا شوید

امروز با ishomal همراه باشید با معرفی یکی از لوکس ترین نمایشگاه تاریخ جهان

اکسپو ۲۰۲۱ دبی فرصتی طلایی برای افراد از سراسر دنیا که در حوزه های مختلف توانسته اند نوآوری و اختراعات چشمگیر و بی نظیری را ثبت کنند حضور پیدا کرده
یکی از طولانی ترین و جالب توجه ترین نمایشگاه هایی که در طول سال برگزار شده و در آن دستاوردهایی در حوزه های صنعت، فناوری، گردشگری و تجاری به نمایش گذاشته می شود، نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۱ دبی است. قرار بود این نمایشگاه در سال ۲۰۲۰ برگزار گردد، اما متاسفانه اپیدمی کووید ۱۹ در همین سال، مانع از اجرای این جشنواره شد.

در این مراسم، می توان رشد نبوغ و خلاقیت انسان را به خوبی مشاهده کنید.  و به همین دلیل است که برای این گروه به شمار می رود. علاوه بر این، آشنایی با ایده های جدید و نوین نیز می تواند از دیگر نتایج مثیتی باشد که شرکت در این نمایشگاه برای افراد در پی دارد.

چند نکته مهم در مورد اکسپو ۲۰۲۱ دبی

این نمایشگاه در شهر دبی کشور امارات متحده عربی برگزار می شود. امارات در سال های گذشته گام های بی شماری را برای آنکه به عنوان یک کشور منحصر به فرد و جذاب خود را مطرح کند برداشته است. این نمایشگاه نیز در شهر دبی، یکی از زیباترین و باشکوه ترین شهرهای جهان، برگزار می شود و قرار است به دنبال خود تحولات زیادی برای این شهر به همراه داشته باشد. جالب است بدانید که سومین اتفاق و رویداد مشهور در دنیا به شمار می رود.

دبی با برگزاری این نمایشگاه نشان داده است که همواره در حال پیشرفت و به کار بردن خلاقیت و نوآوری است. افرادی که بخواهند در این نمایشگاه بسیار ویژه و خاص شرکت کنند می توانند در تورهایی که در بدین منظور برگزار می شوند، شرکت کنند.

این نمایشگاه از تاریخ ۲۸ مهرماه یا ۲۰ اکتبر آغاز می شود و تا ۲۱ فرودین ماه سال ۱۴۰۱ نیز ادامه دارد. اکسپو ۲۰۲۱ دبی، بهترین فرصت است تا با تکنولوژی روز دنیا که چند قدم جلوتر از فناوری حال حاضر به شمار می آید، آشنا شوید.

شاید برای برخی افراد این سوال پیش آید که چرا مدت زمان اکسپو ۲۰۲۱ دبی، ۶ ماه است؟ این فرصت ۶ ماهه، به شما امکان می دهد تا زمان کافی برای گرفتن بلیط و انجام اقدامات لازم برای جهت رفتن به کشور امارات در اختیار داشته باشید.

یکی از شیوخ عرب، که طرفدار بسیار جدی فناوری است، از این نمایشگاه به عنوان یک فرصت طلایی برای آنکه دبی را بیش از پیش مشهور و معروف کند، یاد کرده است.

اکسپو ۲۰۲۱ دبی، فرصت ویژه و طلایی برای افرادی است که صاحب یک ایده ناب و بکر هستند و قادرند فناوری را با ایده ای که در اختیار دارند چند قدم به سمت جلو هل دهند. این تنها یکی از فوایدی که شرکت در اکسپو می تواند به همراه داشته باشد.

شاید جالب باشد که بدانید شیوع بیماری کرونا در تغییر شکل این نمایشگاه، تاثیراتی را به صورت غیر مستقیم از خود نشان داده است.

همانطور که گفتیم قرار بود این نمایشگاه در سال ۲۰۲۰ برگزار شود، اما از آنجایی که کرونا شیوع پیدا کرد و کشورهای مختلف مرزهای خود را برای جلوگیری از سرایت این بیماری، بستند این نمایشگاه با یک سال تاخیر در سال ۲۰۲۱ برگزار می شود.

این بیماری فرصتی را در اختیار بشر قرار داد تا بتواند در حوزه تکنولوژی و فناوری نیز، ایده های جالب توجهی را از خود بروز دهد و نشان دهد که هیچ محدودیتی نمی تواند ذهن یک انسان خلاق و خوش فکر را اسیر خود کند.

اکسپو ۲۰۲۱ دبی نیز زمان مناسبی است تا بتوان جهان را در مواجه با این بیماری بررسی و عرصه هایی که در آن فناوری به خاطر بیماری کرونا دچار تغییر شدند را ارزیابی کرد.

این جشنواره فرصت خوبی است را بتوان جهان را بعد از کرونا به صورت کلی نگریست و دستاوردهایی که واسطه این بیماری اختراع شدند را مشاهده کرد.

تاریخچه اکسپو ۲۰۲۱ دبی

این نمایشگاه هر ۵ سال یک بار در یک کشور برگزار می شود و ایده برگزاری آن را برای اولین کشور فرانسه پیشنهاد کرد.

این نمایشگاه در سال ۱۸۴۴ به صورت غیر رسمی و در شهر پاریس ترتیب داده شد. زمانی که انقلاب صنعتی در پارک لندن فعالیت می کرد این نمایشگاه نیز همزمان با این انقلاب انجام شد و به صورت رسمی کار  خود را شروع کرد. در لندن نیز این مراسم حدود ۶ ماه به طول انجامید.

از آنجایی که این مراسم تاثیر زیادی بر روی افزایش رونق اقتصادی انگلیس در جنبه های گردشگری، طراحی محیط، تجاری، آموزشی و فرهنگی ااشت، بسیاری از کشورها تصمیم گرفتند تا این نمایشگاه را در کشور خود خود نیز ترتیب دهند و از فرصت هایی که در عرصه های گوناگون می توان بدین وسیله در اختیار داشت نهایت استفاده را ببرند.

در سال ۱۹۲۸ نمایندگانی از ۳۱ کشور دنیا پیمانی که مربوط به برگزاری این جشنواره بود را امضاء کردند.

چرا دبی؟

اکسپو ۲۰۲۱ دبی، قرار بود در سال ۲۰۲۰ برگزار گردد، اما همه گیری بیماری کرونا اجازه اجرای آن را در سال ۲۰۲۰ نداد و به همین دلیل با یک سال تاخیر این مراسم برگزار می شود. اکسپو در سال ۲۰۲۱ در شهر دبی یکی از زیباترین و با شکوه ترین شهرهای کشور امارات متحده عربی برگزار می شود.

دبی در سال های گذشته با تغییرات و تحولات زیادی رو به روبوده است و برگزاری این جشنوراه نیز در افزایش میزان این تغیرات بی تاثیر نخواهد بود.

برای اجرای این مراسم بین چند شهر دبی، ازمیر و سائوپائولو و یکاترینبورگ قرعه کشی انجام شد، اما با خوش شانسی زیادی که دبی
داشت در این رقابت دبی برنده شد و نمایشگاه اکسپو در سال ۲۰۲۱ در این شهر انجام خواهد شد.

دبی_امارات_متحده

وقتی این شهر به عنوان میزان اکسپو ۲۰۲۱ انتخاب شد، یک مراسم آتش بازی زیبا در برج خلیفه، که بزرگ ترین برج در جهان است، اجرا گردید و اعراب، خوشحالی خود را از این واقعه نشان دادند. به دلیل اهمیتی که این نمایشگاه داشت همه موسسات آموزشی در کشور امارات به مدت یک روز تعطیل شدند.

پادشاه این کشور اعلام کرده است که قصد دارند نمایشگاه را آن چنان باشکوه و زیبا برگزار کند که چشم همه از دیدن آن تعجب کرده و شرکت کنندگان در این جشنواره حیرت زده شوند. دبی برای آنکه بتواند این مراسم را به بهترین شکل ممکن انجام دهد سرمایه گذاری های هنگفتی را در نظر گرفته و تبلیغات زیادی در این راستا انجام داده است.

اهمیتی که این مراسم برای کشور امارات دارد را از روی میزان بودجه ای که برای ساخت مکان نمایشگاه اختصاص داده است نیز می توان متوجه شد. کشور امارات حدود ۴۲ میلیارد دلار هزینه کرده است تا مکانی مناسب و بسیار زیبا برگزاری این نمایشگاه را بسازد.

هدف از برگزاری اکسپو ۲۰۲۱ دبی

هر کشوری که تصمیم می گیرد این نمایشگاه را برپا کند هدفی برای آن در نظر گرفته و یک شعار متفاوت برای آن انتخاب کرده است. یکی از مهم ترین اهدافی که می توان برای اکسپو ۲۰۲۱ دبی عنوان کرد آشنایی با دستاوردها و نوآوری هایی است که در عرصه های متفاوت اعم از تجارت، فناوری، گردشگری و غیره به دست ایده سازان خلاق، آفریده شده است.

در نمایشگاه اکسپو، که درسال های گذشته در شهرهای متفاوت برگزار شده است حدود ۲۵ میلیون نفر بازدید کرده اند و ۷۰ درصداز آنها نیز از کشورهای دیگر بوده اند. این نشان می دهد که عموما، علاقه و اهمیت زیادی به برگزاری این جشنواره وجود دارد. این علاقه و اهمیت را می توان از تعداد بازدید کنندگانی که از کشورهای خارجی وارد کشور برگزارکننده اکسپو می شوند، متوجه شد.

نمایشگاه اکسپو دبیدسترسی به اکسپو ۲۰۲۱ دبی

کشور امارات برای رفت و آمد و حمل و نقل راحت تر افراد نیز هزینه هنگفتی برابر ۱۷ میلیارد دلار در نظر گرفته است و سعی دارد تا بهترین شرایط و امکانات را برای دسترسی پیدا کردن به مکان برگزاری نمایشگاه در اختیار بازدیدکنندگان قرار دهد.

این نمایشگاه در جنوب شهر و در نزدیکی فرودگاه بین المللی شهر دبی برگزار می شود. چنانچه تمایل دارید به اکسپو ۲۰۲۱ دبی بروید باید در تورهایی که برای بازدید از آن تشکیل می شود بلیط رزرو کرده و شانس آشنایی با فناوری هایی که آینده جهان را تغییر می دهند را از دست ندهید.

آشنایی بیشتر با مکان اکسپو

در این نمایشگاه، هر کشور یک غرفه دارد و می تواند دستاوردهای خود را در آن به نمایش بگذارد. وسعت این غرفه ها آنقدر هست که کشورها برای چیدمان آن و قرار دادن وسایل مختلف با هیچ مشکلی مواجه نباشند.

دسترسی به اکسپوموضوعی دیگری که خوب است در مورد محل برگزاری اکسپو ۲۰۲۱ دبی بدانید این است که این نمایشگاه در زیر گنبد پلازای الوصل برگزار می شود. اطراف محل اکسپو ۲۰۲۱ دبی ساختمان های لوکس و مدرنی قرار دارد و این موضوع نیز بر اهمیت محل برگزاری محل این جشنواره افروده است.
از سال ۲۰۱۳ کشور امارات در حال تدارک دیدن و ساخت محل اکسپو ۲۰۲۱ است و اقدامات زیادی در این راستا انجام داده است.

Check Also

معرفی رودخانه های مازندران

معرفی رودخانه های مازندران رود، آبی است روان که از به هم پیوستن آب چند …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text