پنج‌شنبه 30 فروردین 1403

افزایش شیوع کرونای انگلیسی در مازندران؛ روزهای سخت کرونایی در انتظار مردم است

مازندران استانی گردشگرپذیر بوده که در همه ایام سال میزبان گردشگران داخلی و خارجی است. ولی قرار بود امسال بر اساس قول وزیر بهداشت مسافران به استان سفر نکنند. متاسفانه با بازگشایی محورهای مواصلاتی استان امسال شاهد رشد بیش از 100 درصدی ورودی مسافران به استان شدیم که به همراه خود کرونای انگلیسی سوغات آوردند.

تعداد آمار مبتلایان کرونای انگلیسی در مازندران از زیر 5 نفر در روزهای نخست نوروز امسال به عدد بیش از 150 نفر در روزهای اخیر رسیده و اکنون ورودی بیمارستان‌های استان از حیث بیماران کرونایی به چندین برابر افزایش یافته است.

مسئولان بهداشت و درمان استان نیز به مردم هشدار دادند در صورت عدم رعایت اصول بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی، روزهای سختی در انتظار مردم مازندران خواهد بود و در واقع مازندران وارد پیک چهارم شیوع ویروس منحوس کرونا شده است.

 تعطیلی 15 روزه قائم‌شهر و رامسر 

اکنون تعداد شهرهای قرمز مازندران به عدد دو رسیده و این آمار به رقمی بیشتر در صورت تداوم عادی انگاری مردم افزوده خواهد شد. اکنون شهرهای قائم‌شهر  و رامسر در وضعیت قرمز کرونایی قرار داشته و بر اساس مصوبه ستاد کرونای استان، صنوف و فعالیت‌های گروه یک نظیر رستوران‌ها، فعالیت‌های فرهنگی و تالارهای پذیرایی در این شهرها ممنوع شده است.در روزهای اخیر 6 شهرستان مازندران از زرد به نارنجی و یک شهرستان از نارنجی به زرد تغییر وضعیت کرونایی داده است.

با بررسی سامانه ماسک وضعیت شهرستان‌های تنکابن، سوادکوه، محمودآباد، نور، بهشهر و نوشهر با افزایش میزان مبتلایان به ویروس کرونا و بستری‌های بیمارستانی از رنگ‌بندی زرد به نارنجی تغییر رنگ یافته است و شهرستان‌های بابل، آمل، ساری، گلوگاه و جویبار نیز رنگ نارنجی کرونایی گرفتند.

در حال حاضر وضعیت کرونایی هشت شهرستان مازندران شامل نکا، سوادکوه شمالی، فریدونکنار، بابلسر، سیمرغ، عباس آباد، کلاردشت، چالوس و میاندرود زرد باقی مانده است.

سید عباس موسوی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در گفت‌وگویی از افزایش شیوع مبتلایان به ویروس کرونا ووهان و انگلیسی در استان در پیک چهارم خبر داد و گفت: سلامتی مردم استان در صورت عدم جدی گرفتن وضعیت کرونایی مازندران خطرآفرین خواهد شد.

وی با اشاره به شناسایی 200 بیمار مشکوک در بیمارستان‌های زیرپوشش دانشگاه در روز گذشته به ویروس کرونا، گفت: 119 نفر از این افراد مشکوک بستری شده، مرخص و روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

موسوی با بیان اینکه 803 سی مشکوک به کرونا در مراکز زیرپوشش استان بستری که 150 نفر با علائم حاد تنفسی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

فرزاد جلالی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز از پذیرش 41 بیمار جدید طی 24 ساعت گذشته در مراکز درمانی این شهرستان خبر داد و گفت: 33 نفر از بیماران پس از بهبودی ترخیص و 189 نفر در مراکز درمانی بابل بستری که سه نفر از این افراد در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شدند.

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text