پنج‌شنبه 30 فروردین 1403

افتتاح 10 کیلومتر از پروژه چهارخطه کردن محور هراز

به گزارش ishomal از شهرستان آمل، محور مواصلاتی هراز یکی از جاده‌های شریانی و حیاتی کشور بوده که مسیر پایتخت به شمال را در نزدیک‌ترین زمان ممکن محقق می‌سازد. از سال 1388 پروژه چهارخطه کردن و تعریض محور هراز با جدیت در قطعات مختلف اجرایی شد که نخستین مرحله از چهارخطه کردن این جاده به طول هشت کیلومتر طی اسفندماه گذشته با حضور وزیر راه و شهرسازی دولت یازدهم انجام شد.

هم‌اکنون 10 کیلومتر دیگر از پروژه تعریض و بهسازی جاده هراز با اعتبار بیش از 600 میلیارد ریال به سرانجام رسید که این مسیر از منطقه پنجاب تا تونل شماره 9 را شامل می‌شود.

از ابنیه‌های مهم راهسازی در این پروژه می‌توان به احداث دو دستگاه تونل به طول یک کیلومتر، احداث یک دستگاه پل بزرگ به طول 42 متر و هشت کیلومتر دیوارسازی اشاره کرد.

افتتاح 10 کیلومتر از پروژه چهارخطه کردن محور هراز در سه قطعه با همکاری وزارت راه و شهرسازی، شرکت ساخت و توسعه زیربنای حمل و نقل کشور و معاونت ساخت و توسعه راه‌ها انجام شد. قطعه نخست این پروژه بزرگ به طول سه کیلومتر از کیلومتر 42 تا کیلومتر 45 محور بوده که در آن 3 هزار و 300 متر دیوار وزنی و مسلح با اعتباری بیش از 190 میلیارد ریال به پایان رسید.

در قطعه دوم این مسیر ارتباطی شاهد تعریض از کیلومتر 50 تا 55 به طول 5.2 کیلومتر هستیم که در آن یک دستگاه تونل به طول 189 متر و یک دستگاه پل بزرگ به طول 42 متر به همراه 400 متر احداث دیوار وزنی در مجموع با اعتبار بیش از 230 میلیارد ریال محقق شد.

در قطعه سوم این افتتاح، تعریض جاده هراز از کیلومتر 55 تا 57 به طول دو کیلومتر انجام شد که در آن یک دستگاه تونل به طول 802 متر و احداث 700 متر دیوار وزنی در مجموع با اعتبار هزینه شده 180 میلیارد ریال به سرانجام رسید.

به گزارش ishomal، حدود 110 کیلومتر از مسیر مواصلاتی هراز در استان مازندران قرار دارد که از آستان مقدس امامزاده هاشم تا شهر آمل را دربرمی‌گیرد.

تاکنون حدود نیمی از مسیر مواصلاتی هراز در استان مازندران ایمن‌سازی و تعریض شده تا شاهد تردد آسان و کم‌خطر خودروها باشیم.

عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی تا ساعتی دیگر برای افتتاح 10 کیلومتر از پروژه تعریض و بهسازی محور هراز به همراه معاونان وزارت راه، مسئولان کشوری و مسئولان استانی راهی آمل می‌شود.

 

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text