جمعه 10 فروردین 1403

ارسال پرتقال‌های عیدانه مازندران به 18 استان کشور

در چند سال اخیر دولت با هدف تنظیم بازار میوه شب عید ، تامین و ذخیره سازی پرتقال مورد نیاز استان های کشور را بر عهده استان مازندرن گذاشته است .
مازندران با داشتن 110 هزار هکتار باغ مرکبات و تولید حدود 2 میلیون و 500 تن محصول ، رتبه نخست را دارد.
امسال سازمان تعاون روستایی به عنوان مباشر خرید ، 25 هزار تن پرتقال درجه یک باغداران مازندرانی را خریداری و ذخیره کرده است و اکنون حمل و انتقال این میوه شب عید به استان های کشور آغاز شده است.
برداشت گونه های مختلف پرتقال در مازندران از اواخر ماه مهر آغاز می شود و تا در صورت مساعد بودن شرایط آب و هوائی تا اواخر ماه دی ادامه می یابد.
داریوش آقاپور به خرید تضمینی 25 هزار تن مرکبات درجه یک برای تنظیم بازار این میوه شب عید در استان مازندران اشاره کرد و افزود : امسال چهار گروه از تشکل های کشاورزی شامل اتحادیه باغداران ، تعاونی تولید ، سورتینگ داران و شرکت های تعاونی روستایی بر اساس سهمیه بندی مسئول خرید و ذخیره سازی پرتقال شب عید کشور شدند.
وی افزود : تامین پرتقال 18 استان کشور از جمله اصفهان ، تهران ، آذربایجان غربی و شرقی ، اردبیل ، خراسان شمالی ، رضوی و جنوبی بر عهده مازندران است و استان فارس هم پرتقال عیدانه بقیه استان های کشور را تامین می کند.
آقاپور گفت : البته استان های گیلان و گلستان هم با داشتن باغ مرکبات در تنظیم بازار پرتقال شب عید به کمک استان مازندران و فارس می آیند.
** 2 هزار و 330 تومان قیمت پرتقال شب عید
معاون تعاون روستائی مازندران قیمت خرید تضمینی پرتقال شب عید را 2 هزار و 300 تومان اعلام کرد و بیان داشت : با توجه به اینکه پرتقال مازندران به لحاظ کیفیت و اندازه در کشور بی همتاست ، در خرید میوه به لحاظ کیفیت ، اطمینان صد درصدی وجود دارد.
وی افزود : تشکل های کشاورزی پرتقال درجه یک را در سر باغ هر کیلو گرم به صورت درهم یکهزار تا یک هزار و 100 تومان از باغداران خریداری کرده اند.

https://t.me/ishomall

 

Check Also

خسارت سیلاب در غرب مازندران

اصلانی فرماندار شهرستان عباس آباد: 🔹سیل شب گذشته ۱۳ آبان ماه به تاسیسات زیر بنایی عباس‌آباد، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

captcha

Please enter the CAPTCHA text